Regulamin
Regulamin Sklepu Internetowego
Sprzedawca
Sprzedawcą i właścicielem Sklepu Internetowego www.manashop.pl jest Marcelina Rozmus-Prinz, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Mana Mana Marcelina Rozmus-Prinz, z siedzibą w Starogardzie Gdańskim przy ul. Gen. Andersa 58A, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki; NIP: 5922228613; REGON: 221633085, miejsce wykonywania działalności: Al. Zwycięstwa 96/98, Budynek ID, 81-451 Gdynia.
Kontakt ze Sprzedawcą
Telefon: +48 698 615 162 lub +48 783 469 702
Email: czesc@manashop.pl
Adres do doręczeń: Mana Mana, Al. Zwycięstwa 96/98, Budynek ID, 81-451 Gdynia
§ 1. DEFINICJE
- Czas Realizacji Zamówienia: czas, w którym zamówienie jest kompletowane, a następnie wydane przewoźnikowi w celu dostarczenia Towaru na wskazany przez Klienta adres. Czas Realizacji Zamówienia nie obejmuje czasu dostawy (czasu między wydaniem Towaru przez Sprzedawcę przewoźnikowi a jego wydaniem Klientowi);
- Dni Robocze: oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy);
- Klient: podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, który na warunkach wskazanych w Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym oraz na rzecz, którego świadczone są usługi drogą elektroniczną;
- Konsument: osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Koszyk: usługa świadczona drogą elektroniczną; formularz stanowiący integralną część systemu zakupowego Sklepu, w którym Klient zatwierdza przedmiot i warunki Zamówienia tj. rodzaj i ilość Towarów, dane do dostawy lub wystawienia faktury, sposób płatności;
- Regulamin: niniejszy regulamin Sklepu Internetowego;
- Butik: sklep stacjonarny Sprzedawcy znajdujący się w Gdyni, przy Al. Zwycięstwa 96/98, Budynek ID, lok 43;
- Sklep Internetowy (Sklep): serwis internetowy dostępny pod adresem www.manashop.pl z wykorzystaniem, którego Klient może w szczególności złożyć Zamówienie na dostępne Towary;
- Towar: produkt wskazany w Sklepie Internetowym, mogący stanowić przedmiot Umowy Sprzedaży. Istotne właściwości każdego Towaru udostępniane są na przypisanej mu podstronie Sklepu. Obraz Towaru przedstawiony na stronach Sklepu Internetowego jest wizualizacją jego rzeczywistego wyglądu i ma charakter jedynie informacyjny;
- Umowa Sprzedaży: umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, zawarta według postanowień niniejszego Regulaminu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, za pośrednictwem systemu sprzedażowego Sklepu;
- Zamówienie: oświadczenie woli Klienta prowadzące bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, ze wskazaniem istotnych jej warunków, dokonywane przy wykorzystaniu Koszyka.
§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w szczególności warunki składania Zamówienia i jego modyfikowania, dokonywania płatności oraz inne uprawnienia i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy. Regulamin udostępniany jest w formie pliku PDF, który umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
Za pośrednictwem Sklepu Internetowego prowadzona jest sprzedaż detaliczna Towarów, w szczególności torebek, plecaków, saszetek, portfeli i innych akcesoriów przez Internet. Sklep Internetowy dostarcza również bezpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną w formie: interaktywnego formularza składania Zamówienia.
Niniejszy Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany przed zawarciem umowy na stronie Sklepu Internetowego, a także – na żądanie Klienta – w taki sposób, który umożliwia pozyskanie przez niego, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego.
Jeżeli chcesz korzystać z usług Sklepu musisz zapoznać się wcześniej z niniejszym Regulaminem. Informacje zawarte w Sklepie Internetowym nie są ofertą w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, lecz stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy.
W celu korzystania ze Sklepu Internetowego i realizacji Zamówienia, muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowana i zaktualizowana wersja przeglądarki internetowej Internet Explorer, Chrome, FireFox, Opera, Safari z włączoną obsługą JavaScript, aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail), rekomendowana minimalna rozdzielczość ekranu 1024×768 pikseli.
Klienta obowiązuje zakaz:
- dostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
- działania w sposób naruszający prawo czy w celu obejścia prawa, a także w sprzeczności z zasadami współżycia społecznego lub dobrymi obyczajami;
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub uciążliwy dla Sprzedawcy oraz innych Klientów.
Sprzedawca zapewnia ochronę przekazu elektronicznego oraz treści cyfrowych poprzez stosowanie środków technicznych i organizacyjnych, w celu ich zabezpieczenia, w szczególności danych przed ich pozyskaniem przez osoby nieupoważnione, w tym poprzez szyfrowanie SSL, hasła dostępu czy programy antywirusowe i przeciwko niechcianemu oprogramowaniu. Jednocześnie Sprzedawca wskazuje, iż korzystanie z sieci Internet i usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone przedostaniem się do systemu teleinformatycznego i urządzenia użytkownika szkodliwego oprogramowania, jak również nieuprawnionym dostępem do danych Klienta, w tym osobowych, przez osoby trzecie. W celu minimalizacji niniejszych zagrożeń, Klient powinien stosować odpowiednie zabezpieczenia techniczne np. z wykorzystaniem programów antywirusowych lub chroniących identyfikację użytkownika w sieci Internet.
Umowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
§ 3. ZAMÓWIENIE
Zamówienia można składać drogą elektroniczną poprzez system sprzedażowy Sklepu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok, z zastrzeżeniem, że ich realizacja odbywa się w Dni Robocze od godz. 7:00 – 15:00.
Klient sporządza Zamówienie poprzez wirtualne dodawanie Towarów do Koszyka. Skuteczne dodanie powoduje, iż w zakładce Koszyka zmienia się wskaźnik Towarów na liście Zamówienia, którą można dowolnie modyfikować. Po potwierdzeniu wyboru Towarów, Klient wskazuje w formularzu Zamówienia metodę i cenę dostawy, metodę płatności za Zamówienie, dane kontaktowe, dane do rachunku i wysyłki. Po skompletowaniu Zamówienia, Klient zatwierdza je oraz przesyła do Sprzedawcy poprzez uaktywnienie przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
Każdorazowo, przed wysłaniem Zamówienia do Sprzedawcy, Klientowi wskazywane jest podsumowanie Zamówienia w celu jego potwierdzenia tj. główne cechy świadczenia i łączna cena Zamówienia.
W procesie składania Zamówienia, do chwili uaktywnienia przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” istnieje możliwość wykrywania i korygowania błędów przez Klienta w Zamówieniu i jego modyfikacji, poprzez system sprzedażowy Sklepu Internetowego.
Po ww. momencie, Klient może zmienić Zamówienie, w szczególności skorygować błędy we wprowadzonych danych, do 2 dni roboczych od złożenia i opłacenia zamówienia poprzez bezpośredni, niezwłoczny (telefoniczny lub mailowy) kontakt ze Sprzedawcą.
Składając Zamówienie, Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży wybranych przez niego Towarów, na warunkach wskazanych przez niego w Zamówieniu. Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje poprzez przyjęcie tej oferty przez Sprzedawcę, w momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia warunków Zamówienia, wysyłanych w wiadomości elektronicznej przez Sprzedawcę na adres e-mail podany przez Klienta w Zamówieniu.
Zamówienie jest skuteczne, jeżeli Klient poprawnie uzupełni formularz Zamówienia oraz poprawnie poda dane kontaktowe, w tym prawidłowy adres, na który Towar ma być przesłany.
Utrwalanie, zabezpieczanie i udostępnianie treści zawieranej Umowy następuje za pośrednictwem systemu sprzedażowego Sklepu oraz dołączana jest do wysyłanego Towaru. Klientowi, który złożył Zamówienie zostanie przekazany cyfrowy dokument potwierdzający treść Umowy.
Szczegółowe informacje o terminie realizacji zamówienia są podane przy każdym produkcie osobno. Termin ten zależy od stopnia skomplikowania przygotowania danego produktu, ponieważ w większości przypadków produkty są szyte po złożeniu zamówienia, oprócz wybranych produktów gotowych z zakładki „Dostępne w 24h”.
Czas produkcji, czyli realizacji zamówienia Towaru wynosi od 2 do 21 dni roboczych z wyłączeniem akcji specjalnych/promocyjnych, podczas których terminy realizacji zamówień zostają wydłużone ze względu na wzrost ilości zamówień. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po:
- płatności przy odbiorze – po złożeniu Zamówienia,
- przelewie bankowym – po zaksięgowaniu wpłaty przez Sprzedawcę,
- pozostałe – po potwierdzeniu otrzymanym przez Sprzedawcę od operatora płatności. Przy płatnościach kartą czas realizacji zamówienia musi być wskazany od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji.
Od dnia nadania przesyłki czas dostarczenia trwa od 24 do 48 godzin.
§ 4. CENY I OGRANICZENIA PŁATNOŚCI
Ceny podane na stronach Sklepu Internetowego są cenami brutto (zawierają wszystkie cła i podatki, w tym VAT), wyrażone są w złotych polskich i nie zawierają kosztów przesyłki. Łączna cena Zamówienia obliczana jest według wyborów dokonanych przez Klienta w formularzu Zamówienia, zgodnie ze stawkami tam wskazanymi.
Cena wiążąca wskazywana jest w podsumowaniu Zamówienia w momencie jego wysłania do Sprzedawcy.
Formy płatności
Sprzedawca udostępnia Klientowi rożne sposoby płatności za Zamówienie poprzez zaufanych pośredników płatności:
- płatności elektroniczne (np. BLIK, Przelewy24);
- płatności kartą płatniczą;
- płatności odroczone (PayPo);
- płatności przelewem tradycyjnym.
Klient może wybrać jedną z następujących form płatności (formy płatności ograniczone są do):
- Przelew tradycyjny – przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy (dane podawane są w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia oraz na stronie internetowej Sklepu):
MANA MANA Marcelina Rozmus-Prinz
ul. Andersa 58A, 83-200 Starogard Gdański
Nr konta: 39 1160 2202 0000 0003 9201 1149 (Millennium Bank)
- Przelew elektroniczny PayPal – przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności PayPal, obsługiwany przez firmę PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A. z siedzibą w Luksemburgu.
- Przelew elektroniczny Przelewy24 – przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24, obsługiwany przez firmę DialCom24 Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Kanclerska 15, NIP 781-173-38-52, REGON 634509164, Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000306513.
- Płatność odroczona PayPo (Obsługiwana przez operatora Przelewy24)– przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24, obsługiwany przez firmę DialCom24 Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Kanclerska 15, NIP 781-173-38-52, REGON 634509164, Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000306513.
- Przelew w walucie EURO – międzynarodowy przelew w walucie EURO. Bank Transfer International EUR:
Account holder: Marcelina Rozmus-Prinz
Bank Name: Millennium Bank
Account Number: 53 1160 2202 0000 0003 1168 5294
IBAN: PL53 1160 2202 0000 0003 1168 5294
SWIFT-BIC: BIGBPLPW
Klient zobowiązany jest uiścić płatność za Zamówienie najpóźniej w terminie do 5 (pięciu) Dni Roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, z zastrzeżeniem płatności przy odbiorze.
Na każdy sprzedany Towar wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci paragonu fiskalnego lub faktury VAT, na żądanie Klienta. Dokument sprzedaży stanowi potwierdzenie istotnych elementów złożonego Zamówienia.
Ceny podane w Sklepie Internetowym mogą ulec zmianie (np. w ramach akcji promocyjnej lub wyprzedaży Towarów).
§ 5. WYSYŁKA
Sklep produkuje i nadaje Zamówienia z terytorium Rzeczpospolitej Polski.
Przesyłki dostarczane są w sposób wybrany przez Klienta, z zastrzeżeniem, iż dostarczanie Towaru ograniczone jest do form wskazanych przez Sprzedawcę w formularzu Zamówienia oraz w zakładce „Dostawa i płatność”. Termin realizacji zamówienia, czyli od dnia płatności do dnia nadania paczki mija 21 dnia roboczego.
Koszt wysyłki Towaru uiszcza Klient. Koszt ten obliczany jest na podstawie cen dostawy wskazanych w formularzu Zamówienia oraz ilości zamawianych Towarów, również wskazywanej w formularzu Zamówienia. Po dokonaniu tych wyborów przez Klienta, koszt dostawy doliczany jest do kwoty Zamówienia w podsumowaniu. Koszty dostawy wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek od towarów i usług (VAT).
Formy dostawy, koszt i czas dostarczenia przesyłki
- Paczkomat InPost – 14 zł, czas dostawy 1 – 2 dni robocze
- Kurier InPost – 16 zł, czas dostawy 1 – 2 dni robocze
- Kurier Pobranie InPost – 26 zł, czas dostawy 1 – 2 dni robocze
- Kurier zagraniczny DHL – 85 – 180 zł, czas dostawy 3 – 7 dni roboczych
Cena oraz czas dostawy zależy od regionu świata. - Odbiór zamówienia w Pracowni Mana Mana – BEZPŁATNIE
Ceny dostawy zagranicznej
- Europa – 74 zł gabaryt b waga do 2 kg
- Ameryka Północna – 160 zł gabaryt a, 274 zł gabaryt b do 2 kg
- Australia i Oceania – 201 zł gabaryt a, 360 zł gabaryt b
- Ameryka Południowa – 160 zł gabaryt a, 274 zł gabaryt b
- Czechy, Węgry i Słowacja – 62 zł gabaryt a i b
Jeżeli Klient wybrał w formularzu Zamówienia opcję „odbiór osobisty w pracowni” – jest ona bezpłatna. Warunkiem odbioru Towaru w pracowni jest uiszczenie kwoty wartości Zamówienia. Zamówienie nie trafi do realizacji bez uiszczenia kwoty wartości Zamówienia.
Towar nadawany jest pod adres wskazany w formularzu Zamówienia. Sprzedawca skontaktuje się z Klientem niezwłocznie, jeżeli źle wypełniony formularz uniemożliwia skuteczne doręczenie Zamówienia.
Czas dostarczenia Zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polski trwa do 7 (siedmiu) Dni Roboczych lub 14 (czternaście) przy wysyłce za granicę RP, liczonych od momentu skompletowania i nadania Zamówienia przez Sprzedawcę.
Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ma obowiązek ustalić niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik powinien zrobić to również na żądanie Klienta, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Klientowi z chwilą jej mu wydania.
§ 6. ZWROTY
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa, weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Biuro Obsługi Klienta Mana Mana, adres e-mail: czesc@manashop.pl, telefon: (+48) 698 615 162, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy zawartej na odległość w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Formularz zwrotu
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację o skorzystaniu z przysługującego Państwu prawa przed upływem tego terminu.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzili się Państwo na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Proszę odesłać lub dostarczyć nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Koszt przesyłki zwrotnej ponosi Klient.
Produkt szyty na zamówienie
W przypadku chęci wyhaftowania przez Klienta treści niezgodnych z prawem lub naruszających prawa osób trzecich, Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy haftowania takich treści na produkcie. Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności do umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał usługę w pełni za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy. Dotyczy to również umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w tym produktów personalizowanych, np. z haftem.
Prawo odstąpienia nie przysługuje także w przypadku towarów ulegających szybkiemu zepsuciu, mających krótki termin przydatności do użycia, a także rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami. W przypadku dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, prawo odstąpienia od umowy wygasa, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie tego prawa.
§ 7. REKLAMACJA
Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Klientowi Towarów bez wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Konsumentowi przysługuje rękojmia w postaci usunięcia wady, wymiany rzeczy na wolną od wad, obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy.
Reklamacja przysługuje tylko Konsumentom. Strony, Klient niebędący Konsumentem oraz Sprzedawca, wyłączają między sobą rękojmię za wady.
Reklamacje należy składać na adres: Mana Mana Marcelina Rozmus-Prinz ul. Al. Zwycięstwa 96/98, Budynek ID; 81-451 Gdynia lub adres e-mail: czesc@manashop.pl lub telefonicznie pod numer telefonu (+48) 698 615 162. Dla usprawnienia procedury reklamacyjnej, reklamowany Towar może być dostarczony wraz z dowodem zakupu (faktura lub paragon) oraz zgłoszeniem reklamacyjnym (formularz reklamacji).
Sprzedawca w ciągu 14 (czternastu) dni ustosunkuje się do żądania Konsumenta. W zależności od sposobu złożenia reklamacji przez Klienta, o rozpatrzeniu reklamacji i jej wyniku Sprzedawca powiadomi Klienta listem wysłanym na adres podany w reklamacji albo pocztą elektroniczną lub telefonicznie na podany przez Klienta numer kontaktowy.
Klient będący Konsumentem, który chce uzyskać pomoc przy reklamacji, może zwrócić się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
Procedura reklamacyjna dotyczy odpowiednio usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
FORMULARZ REKLAMACJI
§ 8. DANE OSOBOWE I POLITYKA PRYWATNOŚCI
1. Administrator Danych Osobowych
Dane osobowe przekazywane przez Klienta przetwarzane są przez Sprzedawcę, który jest Administratorem Danych Osobowych (ADO) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 1997 r. Nr 133 poz. 883 z późn. zm.).
Administratorem danych osobowych Klienta jest Marcelina Rozmus-Prinz prowadząca działalność pod nazwą Mana Mana Marcelina Rozmus-Prinz, z siedzibą w Starogardzie Gdańskim przy ul. Gen. Andersa 58A.
2. Cele i zakres przetwarzania danych osobowych
Cele oraz zakres przetwarzanych danych osobowych określa zakres zgód wyrażonych przez Klienta, w szczególności te udzielone za pomocą odpowiednich formularzy. Przetwarzanie danych osobowych Klientów może dotyczyć takich danych jak: adres e-mail, adres zamieszkania, imię i nazwisko, numer telefonu, adres IP komputera.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa,
- realizacji Zamówienia, w tym świadczenia usług drogą elektroniczną, rozpatrywania składanych reklamacji oraz innych czynności wskazanych w Regulaminie,
- d działań promocyjnych i handlowych Sprzedawcy, o ile Klient wyraził na to zgodę.
3. Podanie danych osobowych
Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne może uniemożliwić wykonanie usług i realizację umowy przez Sprzedawcę.
4. Prawo do wycofania zgody
Klient ma prawo w każdej chwili cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody możliwe jest poprzez wysłanie stosownego żądania na adres e-mail: czesc@manashop.pl lub na adres Sprzedawcy: Mana Mana, ul. Al. Zwycięstwa 96/98, Budynek ID, 81-451 Gdynia.
5. Podstawa prawna przetwarzania danych
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w przypadkach wymienionych w pkt 2 lit. a, jest ustawowe upoważnienie do przetwarzania danych w celu realizacji obowiązków prawnych. W przypadku przetwarzania danych w celach wskazanych w pkt 2 lit. b i c, podstawą przetwarzania jest zgoda Klienta, umowa lub prawnie uzasadniony interes administratora danych.
6. Udostępnianie danych osobowych
Dane osobowe Klientów będą udostępniane wyłącznie w celu realizacji Zamówienia i umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, w tym przewoźnikom oraz firmie świadczącej usługi księgowe dla Sprzedawcy. Dane osobowe mogą być również udostępnione:
- odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- innym podmiotom w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa.
Udostępnienie danych osobowych podmiotom nieuprawnionym będzie możliwe jedynie za wyraźną zgodą Klienta.
7. Prawa Klienta związane z danymi osobowymi
Klientom przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych oraz żądania ich uzupełnienia lub poprawienia,
- żądania czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania swoich danych osobowych, ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy, albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, jeżeli dane te przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.
8. Bezpieczeństwo danych osobowych
Powierzone dane osobowe będą przechowywane i zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym z Rozporządzeniem RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych. Sprzedawca stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną. W szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osoby nieuprawnione, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
9. Logi serwera
Serwis internetowy Sprzedawcy może przechowywać zapytania HTTP, co oznacza, że w plikach logów serwera mogą być zapisane niektóre informacje, w tym adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie, nazwa stacji Klienta (identyfikacja realizowana przez protokół HTTP, o ile jest możliwa), data i czas systemowy rejestracji w serwisie, liczba wysłanych przez serwer bajtów, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika, jeżeli użytkownik wszedł przez link, informacje o przeglądarce użytkownika oraz informacje o błędach, które wystąpiły przy realizacji zapytania.
Logi serwera mogą być analizowane w celu zapewnienia prawidłowego administrowania serwisem oraz tworzenia statystyk ruchu w Butiku. Dostęp do logów mają jedynie osoby uprawnione do administrowania systemem informatycznym.
§ 9. Kupony rabatowe i ich wykorzystywanie
Kupony rabatowe to bony, które nie mogą zostać nabyte drogą kupna, lecz są wydawane jedynie w ramach kampanii reklamowych, i mają określony okres ważności.
Kupony rabatowe można wykorzystać tylko w określonym czasie i tylko w ramach jednego zamówienia. Z akcji promocyjnej mogą być wykluczone niektóre produkty. Kuponów rabatowych nie można wykorzystywać do nabywania kart upominkowych. Prosimy pamiętać, że kupony rabatowe mogą ale nie muszą być powiązane z minimalną wartością zakupu.
Wartość towaru musi być nie mniejsza niż kwota na kuponie rabatowym. Ewentualna różnica w przypadku wyższej wartości towaru może zostać wyrównana płatnością dokonaną na jeden z oferowanych sposobów. Kupon rabatowy nie może zostać wypłacony gotówką, nie jest także oprocentowany. Nie można otrzymać zwrotu gotówki za kupon rabatowy, kiedy towar zostanie całkowicie lub częściowo zwrócony. Zwrot zostaje wydany w postaci kuponu rabatowego.
Kupony rabatowe mogą zostać wykorzystane jedynie przed zakończeniem procedury zamawiania. Wykorzystanie późniejsze nie jest możliwe.
§ 10. ZMIANA REGULAMINU
Sprzedawca może zmienić niniejszy Regulamin z ważnych powodów prawnych lub technicznych.
Klienci zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu w komunikacie wyświetlanym na stronie głównej przez 14 (czternaście) dni przed wejściem jego w życie. W tym czasie, Klient ponownie musi zaakceptować lub odmówić akceptacji Regulaminu.
Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są zgodnie z dotychczasową treścią Regulaminu.
§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa powszechnego, w szczególności ustawy z dnia 23.4.1964 r. – Kodeks cywilny, ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego i ustawy z dnia 30.05.2014 r. – o prawach konsumenta.
Zobowiązania Klienta wynikające z Umowy spełnione są w momencie uiszczenia należności za Towar i dostarczenie oraz odbioru Towaru, dokonanych zgodnie z Zamówieniem.
Wszelkie materiały, w tym elementy grafiki, kompozycja tych elementów, znaki towarowe oraz inne, dostępne w Sklepie Internetowym stanowią przedmiot praw wyłącznych, w szczególności stanowią przedmiot ochrony praw autorskich i praw własności przemysłowej. Wykorzystywanie materiałów udostępnianych w Sklepie Internetowym w jakiejkolwiek formie wymaga każdorazowo zgody Sprzedawcy.
W razie sporu ze Sprzedawcą, Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Konsument może zwrócić się również o mediację lub rozstrzygnięcie do innego sądu polubownego (skorzystać z alternatywnych metod rozstrzygania sporów tzw. ADR). W tym celu należy dostarczyć do Sprzedawcy, w zależności od woli Konsumenta, wniosek o mediację lub wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Jeżeli spór dotyczy wady Towaru, należy mieć na uwadze, iż skorzystanie z pomocy sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej możliwe jest po zakończeniu procesu reklamacyjnego u Sprzedawcy. Szczegółowe informacje dotyczące dostępu do tych procedur dostępne są u organów je prowadzących, w tym na stronach internetowych, które one prowadzą. W pozostałych przypadkach, określając właściwość miejscową sądu kierować się należy regułami określonymi w ustawie z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 101 z późn. zm.). Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
Data wejścia w życie Regulaminu: 25 grudnia 2014 r.
Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/